Voorbeelden

Voorbeelden

Graag geven we jullie een aantal voorbeelden die weergeven hoe wij ons pedagogisch beleid in de praktijk inzetten:

 

Joep, 6 maanden, ligt op de grond en Jessica zet een schattenmandje voor hem neer. Met grote ogen en trappelende beentjes reageert Joep. Jessica pakt een gekleurde beker en zet die voor Joep neer, Joep reikt met z'n hand en strekt zijn lijfje, daar wil hij meer van! Oei, hij rolt bijna omver, daar komt de tweede beker en weer reikt Joep naar de beker, hij kan er net bij. Hij kijkt nu naar Jessica: komt er nog een beker?

Fantastisch spel waar Joep van geniet en hij zich spelenderwijs ontwikkelt.

_MG_05202.jpg
KC Stip bouw 3.jpg

Als Brian, 9 jaar de BSO binnenstapt zegt hij tegen Lot dat hij direct naar zijn timmerwerkplaats gaat. Als verrassing heeft Lot een bord gemaakt waarop staat; Brians werkplaats. Wauw!!

Brian gaat aan de slag timmert, tekent, meet en maakt keuzes. Lot komt langs met een bak fruit en drinken en zegt; lekker bezig Brian?

In zijn werkplaats kan Brian laten zien wat hij graag doet en goed en beter in wil worden maar ook waar hij bewondering mee oogst!!

Lilly 3 jaar is druk in de weer in de groentewinkel, ze sorteert de zakjes en stopt geld in de kassa. Op grote posters zijn allerlei plaatjes van groente en fruit geplakt zodat de klant weet wat er te koop is. Nicole komt mandarijnen kopen en heeft de winkeljuffrouw ook eieren te koop? Jazeker!!

Door met de kinderen mee te spelen stimuleren we het spel en de betrokkenheid van de kinderen. Zo ontdekken kinderen spelenderwijs de echte wereld en leren zij de taal die daarbij hoort.

20210406_140610.jpg